Meddig várnak a látogatók egy weboldal betöltésére?

Az 5 másodperc már a múlté. 3 alatt még talán maradnak a látogatók.

Mielőtt azt hinnéd túlzok, hadd mutassak neked egy felmérést, amit a Google készített, még 2017-ben.

Hozzáteszem azóta inkább a 2 másodperc számít jónak, de még jobb, ha 1 szempillantás alatt betölt az oldalad.

Lepattanó látogatók esélye

A kép jelentése:

Ahogy a betöltési idő emelkedik

  • 1-ről 3 mp-re: a lepattanás esélye megnő 32%-al
  • 1-ről 5 mp-re: a lepattanó látogatás esélye megnő 90%-al
  • 1-ről 6 mp-re: a lepattanó látogatás esélye megnő 106%-al
  • 1-ről 10 mp-re: a lepattanó látogatás esélye megnő 123%-al

Mi az a lepattanó látogató?

A lepattanó látogató (bounce) azt jelenti, hogy a látogató az első oldal betöltése (vagy be nem töltése) után egyből távozik.

Ennek több oka is lehet:

  • Pocsék design
  • Lassú betöltés
  • Csak egy oldalból áll a weboldal

Mennyit vesztek egy lepattanó látogatóval?

Ha pl. veszek 10 000 kattintást, darabját 20Ft-os áron, akkor elköltöttem 200eFt-ot. Ha a lepattanás 90%, akkor csak 10% marad az oldalon, ami azt jelenti, hogy csak 1 000 ember nézelődött. Tehát így egy nézelődő valójában 200Ft-ba került.

Ha azonban a lepattanás értéke 70%, akkor kapásból megtripláztam a bevételeimet, mert 30%-uk maradt az oldalon.

Azonban itt még nem áll meg a történet. Mivel az oldal gyors, így az emberek szívesebben kattintanak át új aloldalakra, így megnő az oldalletöltéseim száma is. Ez azt eredményezi, hogy többet olvasnak. Informáltabb vásárlók = kevesebb ügyfélszolgálat.

Többen vásárolnak is, mivel jobban megismernek és így jobban megbíznak bennem. Ha addig az 1000 emberből csak 1 vásárolt, akkor ezután lehet ez akár 10 is. Ez egy teljesen átlagos konverzió.

Gyakorlatilag eljutottam a 0 közeli bevételtől a profitot hozó weboldalig.

A Google is jobban szeret

Mivel a weboldalam gyorsabb így könnyebben kerülök előre a találati listában. Ez ugyanis az egyik fontos szempont, amit már 2010-ben bejelentettek. Így tegyük fel, hogy a weboldalam forgalma további 33%-al emelkedik.

Tehát összességében: ha nagyon lassú az oldalam, akkor az is előfordulhat, hogy a bevételeimnek csupán a 40-ed részét hozza.

Az Amazon letesztelte: ha 1 másodperccel tovább töltődnének oldalaik, akkor azzal évente 1,6 milliárd dollárt veszítenének.

Óriási a potenciál

Meglepő módon a MachMetrics adatai alapján az átlagos weboldal 2018-ban 8,66 mp alatt töltött be, holott az ajánlás 2-3 mp vagy kevesebb.

2018-as Google statisztika: a mobilozók 53%-a elhagyja az oldalt, hogy ha az tovább tölt, mint 3 másodperc.

Az átlagos letöltés szintén a MachMetrics-nél olvasható: 1,88 MB.

Mennyi az ajánlás? 0,5 MB!

A Te weboldalad mennyi idő alatt tölt be?

3 ingyenes eszközt is ajánlok ennek tesztelésére:

Amit érdemes figyelni: a betöltési idő. Az osztályzatok inkább csak iránymutatók. Egy C-s oldal is lehet gyorsabb, mint egy A-s, de ha valaki E-t vagy F-et kap valamire, ott biztos, hogy van teendő.

Mennyi ennek a weboldalnak a sebessége?

1,9 mp, még Kanadából is:

Weboldal felgyorsítva

És itt csak egy átlagos sablont tuningoltam fel, aminél még vannak gyorsabbak is. A magyar látogatóknak persze még ennyit sem kell várniuk, mert a szerver Magyarországon van.

Ugyanez a sablon a WordPress alapbeállításaival (gyorsítás nélkül):

WordPress alap sablon sebesség tesztje

A Google által ajánlott Request (hány fájlt tölt be az oldal): 50 vagy kevesebb. A kevesebb nyilván jobb. A WordPress szeret sok felesleget betölteni. Jellemzően olyan fájlokat is, amiknek az adott oldalhoz semmi közük nincs.

Szeretnéd, hogy feltuningoljam a Te weboldalad is? Kattints ide:

WEBOLDAL GYORSÍTÁS