Az 5 másodperc már a múlté. 3 alatt még talán maradnak a látogatók.
Mielőtt azt hinnéd túlzok, hadd mutassak neked egy felmérést, amit a Google készített, még 2017-ben.
Hozzáteszem azóta inkább a 2 másodperc számít jónak, de még jobb, ha 1 szempillantás alatt betölt az oldalad.
A kép jelentése:
Ahogy a betöltési idő emelkedik
- 1-ről 3 mp-re: a lepattanás esélye megnő 32%-al
- 1-ről 5 mp-re: a lepattanó látogatás esélye megnő 90%-al
- 1-ről 6 mp-re: a lepattanó látogatás esélye megnő 106%-al
- 1-ről 10 mp-re: a lepattanó látogatás esélye megnő 123%-al
Mi az a lepattanó látogató?
A lepattanó látogató (bounce) azt jelenti, hogy a látogató az első oldal betöltése (vagy be nem töltése) után egyből távozik.
Ennek több oka is lehet:
- Pocsék design
- Lassú betöltés
- Csak egyetlen oldalból áll a weboldal
Mennyit vesztek egy lepattanó látogatóval?
Ha pl. veszek 10 000 kattintást, darabját 50Ft-os áron, akkor elköltöttem 500eFt-ot. Ha a lepattanás 90%, akkor csak 10%-uk marad az oldalon, ami azt jelenti, hogy csak 1 000 ember nézelődött. Tehát így egy nézelődő valójában 500Ft-ba került.
Ha azonban a lepattanás értéke 70%, akkor kapásból megtripláztam a bevételeimet, mert 30%-uk maradt az oldalon, 10 helyett.
Azonban itt még nem áll meg a történet. Mivel az oldal gyors, így az emberek szívesebben kattintanak át új aloldalakra, így megnő az oldalletöltéseim száma is. Ez azt eredményezi, hogy többet olvasnak, jobban megismernek és megkedvelnek.
Ezért többen vásárolnak is, mivel jobban megbíznak bennem. Ha addig az 1000 emberből csak 1 vásárolt, akkor ezután lehet ez akár 10 is. Ez egy teljesen átlagos konverzió.
Gyakorlatilag eljutottam a 0 közeli bevételtől a profitot hozó weboldalig.
Az már csak a hab a tortán, hogy informáltabb vásárlók = kevesebb ügyfélszolgálat.
A Google is jobban szeret
Mivel a weboldalam gyorsabb így könnyebben kerülök előre a találati listában. Ez ugyanis az egyik fontos rangsorolási szempont, amit már 2010-ben bejelentettek. Így tegyük fel, hogy a weboldalam forgalma további (csak) 33%-al emelkedik (valójában ennél több szokott lenni).
Tehát összességében: ha nagyon lassú az oldalam, akkor az is előfordulhat, hogy a bevételeimnek csupán a 40-ed részét hozza.
Az Amazon letesztelte: ha 1 másodperccel tovább töltődnének oldalaik, akkor azzal évente 1,6 milliárd dollárt veszítenének.
Óriási a potenciál
Meglepő módon a MachMetrics adatai alapján az átlagos weboldal 2018-ban 8,66 mp alatt töltött be, holott az ajánlás 2 mp vagy kevesebb.
2018-as Google statisztika: a mobilozók 53%-a elhagyja az oldalt, hogy ha az tovább tölt, mint 3 másodperc.
Az átlagos letöltés szintén a MachMetrics-nél olvasható: 1,88 MB.
Mennyi az ajánlás? 0,5 MB!
A Te weboldalad mennyi idő alatt tölt be?
3 ingyenes eszközt is ajánlok ennek tesztelésére:
- GTmetrix – az egyik legjobb, rendszeresen fejlesztik
- WebPageTest – többször is leteszteli az oldalt, választható helyszínekről és eszközökről
- Page Speed Insights a Google-től.
Amit érdemes figyelni: a betöltési idő. Az osztályzatok inkább csak iránymutatók. Egy C-s oldal is lehet gyorsabb, mint egy A-s, de ha valaki D-t vagy akár F-et kap valamire, ott biztos, hogy bőven van teendő.
Mennyi ennek a weboldalnak a sebessége?
1 mp, még Kanadából is:
Úgy érzem ez elég gyors egy teljes képernyős háttérrel.
Ugyanez a sablon a WordPress alapbeállításaival (gyorsítás nélkül):
A Google által ajánlott Request (hány fájlt tölt be az oldal): 50 vagy kevesebb. A kevesebb nyilván jobb. A WordPress szeret sok felesleget betölteni. Jellemzően olyan fájlokat is, amiknek az adott oldalhoz semmi közük nincs.
Ennél persze jóval “vadabb” sablonok is léteznek, amik kapásból 5 mp betöltéssel indítanak.
Szeretnéd, hogy feltuningoljam a Te weboldalad is?