Mobilbarát weboldal

KKV mobilbarát weboldal 2019-es statisztikák

Mit jelent a mobilbarát weboldal?

A mobilbarát weboldal azt jelenti, hogy a weboldal egyaránt használható asztali gépről, tabletről és mobilról (okostelefonról).

A mobilbarátot más szóval reszponzívnak mondják.

Mennyire fontos, hogy a weboldal mobilbarát legyen?

Piszkosul fontos, mégpedig röviden ezért:

  • Az emberek már lassan többet simogatják a mobiljukat, mint a párjukat. A függőségek egyre egyértelműbbek és erősebbek. (Statisztikák lentebb.)
  • A Google a találati lista elkészítésekor figyelembe veszi (pontozza), hogy mennyire felhasználóbarát mobilon egy weboldal. Nyilván nem szeretnének olyan weboldalakat megjeleníteni a kereséseknél, amiket a felhasználók gyorsan be is zárnak.

Mobil nézet

2019-ben érvényes statisztikák mobilbarát témakörben

  • Akinek van internete, annak 80%-ban van okostelefonja is. (Smart Insights, 2017) Ehhez nem is kell statisztika, nyilván neteznek rajta. Elég körbenézni Budapesten egy metrón, hogy hányan használják.
  • Ezt a legtöbb KKV már felismerte: 2019-ben a weblappal rendelkező kisvállalkozások 94%-a mobilbarát
  • A reszponzivitás önmagában nem elég. Mobilon a látogatók 53%-a elhagyja az oldalt, ha az tovább tölt, mint 3 másodperc. Minden töltődéssel elpocsékolt mp csökkenti a konverziót 12%-al. (Google, 2018) A konverzió lehet pl. vásárlás; hírlevél feliratkozás; átkattintás egy másik, fontos oldalra; a kosárba pakolt termékek kifizetése (vannak, akik pont a célnál morzsolódnak le). Többek között ezért fontos a weboldal gyorsítása.
  • 2018-as adat: A világ online forgalmát 52.2%-ban már a mobil teszi ki. Előző évben ez 50.3% volt. (Statista, 2018)
  • A cégek 73%-a fektet design-ba, hogy megkülönböztesse a márkáját (Adobe, 2018)
  • A vásárlók 91%-a látogatott el egy üzletbe az online élménynek köszönhetően
  • 37% használja az internetet legalább 1x havonta arra, hogy megtaláljon egy üzletet
  • A Google 2016-os adatai szerint, azon falhasználók 68%-a, akik helyi keresést végeznek a telefonjukon el is mennek oda 24 órán belül. Közel 50% még aznap vásárol is.
  • A legnépszerűbb reszponzív weboldal motor a WordPress, ami 2019 májusi adatok szerint az összes website 26.4%-át hajtja. Már nem csak KKV oldalakat, hanem Fortune 500-as vállalatokét is, mint a Sony Music vagy akár a Forbes blog.
Angol weboldal mobilon és kávé krémmel
Egyre többen fogyasztják kávéjuk mellé a kedvenc blogjukat is

2019 Kisvállalkozói weboldal statisztika források

Képek forrása: Google Developers