Mit jelent a mobilbarát weboldal?
A mobilbarát weboldal azt jelenti, hogy a weboldal egyaránt használható asztali gépről, tabletről és mobilról (okostelefonról).
A mobilbarátot más szóval reszponzívnak mondják.
Mennyire fontos, hogy a weboldal mobilbarát legyen?
Piszkosul fontos, mégpedig röviden ezért:
- Az emberek már lassan többet simogatják a mobiljukat, mint a párjukat. A függőségek egyre egyértelműbbek és erősebbek. (Statisztikák lentebb.)
- A Google a találati lista elkészítésekor figyelembe veszi (pontozza), hogy mennyire felhasználóbarát mobilon egy weboldal. Nyilván nem szeretnének olyan weboldalakat megjeleníteni a kereséseknél, amiket a felhasználók gyorsan be is zárnak.
Statisztikák mobilbarát témakörben
- Akinek van internete, annak 80%-ban van okostelefonja is. (Smart Insights, 2017) Ehhez nem is kell statisztika, nyilván neteznek rajta. Elég körbenézni Budapesten egy metrón, hogy hányan használják.
- Ezt a legtöbb KKV már felismerte: 2019-ben a weblappal rendelkező kisvállalkozások 94%-a mobilbarát
- A reszponzivitás önmagában nem elég. Mobilon a látogatók 53%-a elhagyja az oldalt, ha az tovább tölt, mint 3 másodperc. Minden töltődéssel elpocsékolt mp csökkenti a konverziót 12%-al. (Google, 2018) A konverzió lehet pl. vásárlás; hírlevél feliratkozás; átkattintás egy másik, fontos oldalra; a kosárba pakolt termékek kifizetése (vannak, akik pont a célnál morzsolódnak le). Többek között ezért fontos a weboldal gyorsítása.
- 2018-as adat: A világ online forgalmát 52.2%-ban már a mobil teszi ki. Előző évben ez 50.3% volt. (Statista, 2018)
- A cégek 73%-a fektet design-ba, hogy megkülönböztesse a márkáját (Adobe, 2018)
- A vásárlók 91%-a látogatott el egy üzletbe az online élménynek köszönhetően
- 37% használja az internetet legalább 1x havonta arra, hogy megtaláljon egy üzletet
- A Google 2016-os adatai szerint, azon falhasználók 68%-a, akik helyi keresést végeznek a telefonjukon el is mennek oda 24 órán belül. Közel 50% még aznap vásárol is.
- A legnépszerűbb reszponzív weboldal motor a WordPress, ami 2019 májusi adatok szerint az összes website 26.4%-át hajtja. Már nem csak KKV oldalakat, hanem Fortune 500-as vállalatokét is, mint a Sony Music vagy akár a Forbes blog.
Kisvállalkozói weboldal statisztika források
- Fundera: https://www.fundera.com/blog/small-business-statistics
- Smart Insights: https://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/
- Digital.com: https://digital.com/blog/small-business-marketing-statistics/
- GoDaddy: https://www.godaddy.com/garage/godaddy-small-business-website-security-report/
- Google: https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-immediate-need-mobile-experiences/
- Business Insider: http://www.businessinsider.com/sc/ups-2016-state-of-small-business-report-2016-1
- Statista: https://www.statista.com/statistics/241462/global-mobile-phone-website-traffic-share/
- Clutch.co: https://clutch.co/agencies/digital/resources/small-business-digital-marketing-survey-2018
- Adobe – Adobe 2018 Digital Trends Report: https://www.adobe.com/modal-offers/econsultancy-digital-trends-2018.html
Képek forrása: Google Developers