Kínában jelenleg 1,4 milliárd ember lakik. Hogy valamennyire fel tudjuk fogni, hogy ez mit jelent: kb évente 2/3 Magyarországnyi ember születik. Az is igaz, hogy naponta egy kisvárosnyi (33e+) újszülött lát napvilágot.
Kína népessége közel a duplája a teljes Európának. Ha már csináltál célzott kampányokat Facebookon, akkor el tudod képzelni, hogy ez mit jelenthet egy ekkora piacon.
A Twitter legnagyobb versenytársa, amiről itthon senki sem hallott
A Sina Weibo-n napi 100 millió üzenet cserél gazdát. Napi! Több, mint 300 millió regisztrált felhasználóval talán ez nem is csoda. Ez ugyanis Kína legnépszerűbb mikroblog weboldala, a Twitter legnagyobb riválisa.
A Sina Weibo-t vejpo-nak is nevezik, ami a „mikroblog” kínai megfelelője. Persze más blogszolgáltatók is működnek Kínában, de ennyi felhasználóval ez a felület azt hiszem éppen elég.
A cenzúra miatt a mikroblogok a legalkalmasabbak az önkifejezésre. Akár a hatóságokra ill. politikusokra is nyomást gyakorolnak, hiszen egy-egy üzenet milliókhoz el tud jutni, könnyedén.
A kínai Facebook
A WeChat egy WhatsApp, Viber, Messenger, Facebook és Instagram egyben, amin még fizetni is lehet. Ezért a “a kínaiak mindenesének” ill. “szuperalkalmazásnak” is hívják.
Nem csak a mindennapi üzenetküldésben jár élen, de a felhasználók 80%-a fizetésre is használja: üzletekben, automatáknál, online fizetéseknél és barátok között is működik.
A céges fiókok olyanok, mint nálunk a Facebook oldalak. A cégek ezeken keresztül közölnek híreket vevőikkel.
Annyira elterjedt, hétköznapi eszközzé vált, hogy a külföldről beköltözők is ezt használják. Az egyetlen különbség, hogy náluk inkább QR-kóddal kötnek ismeretséget, barátságot.
A WeChat népszerűsége nem véletlen. Nem elég a számtalan funkció, még platformfüggetlen is. (Ez azt jelenti, hogy elfut bármin, ami többet tud egy vasalónál.) Eredetileg mobilra fejlesztették, de már fut PC-n és Mac-en is.
Kíváncsi vagy ezt hányan használják? Havi 1 milliárd az aktív felhasználó-szám.
Xiaohongshu, avagy RED
A Xiaohongshu, vagy más néven RED, Kína egyik legnépszerűbb szociális média platformja, amelyet főként az Y és Z generációk használnak.
A platform kezdetben a kozmetikumok és divatcikkek közvetítésére szakosodott, azonban azóta számos más termékkategória is felkerült a felhasználók által megosztott tartalmak közé.
A Xiaohongshu népszerűsége a felhasználói által generált tartalmaknak, az influenszereknek és a közösségi média marketingnek köszönhető, amelyek közül számos már sikeres kampányokat hajtott végre a platformon.
Azok a vállalkozások, amelyek szeretnék célzottan elérni a kínai fiatal fogyasztókat, érdemes lehet bekapcsolódni a Xiaohongshu marketingjébe és kihasználni az influencer marketing lehetőségeit, valamint a platformon elérhető reklámozási lehetőségeket.
Douyin, a kínai TikTok
Tudtad, hogy a TikTok-nak van egy kizárólag kínai verziója is?
Ez a világ egyik legnépszerűbb szociális média platformja, amelyet főként a fiatalabb generációk használnak.
A Douyin egy videómegosztó alkalmazás, amely rövid, dinamikus videók közvetítésére szakosodott, és számos szórakoztató és információs tartalom található rajta.
Az alkalmazás hatalmas felhasználói bázisának és a vírusvideóknak köszönhetően a Douyin kiemelkedő marketing platformnak bizonyult, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy eljussanak a fiatal kínai fogyasztókhoz.
Azok a vállalkozások, amelyek szeretnék növelni brandjük láthatóságát Kínában, érdemes lehet felvenni a Douyint a marketingmixbe és kihasználni a platformon elérhető reklámozási lehetőségeket, valamint az influencer marketinget a sikeres kampányok elérése érdekében.
Sikeres Social kampány Ázsiában
Ha szeretnél Ázsiában eredményes kampányt indítani, akár WeChat-en vagy Sina Weibo-n vagy máson, akkor itt küldj üzenetet.