Onlinemarketing kifejezések, fogalmak

SEO jelentése:
= Search Engine Optimization (amerikai angol, En-US)
= Search Engine Optimisation (angol, EN-UK)
= Keresőoptimalizálás (lang = hu)
SEM jelentése:
= Search Engine Marketing (angol, EN)
= Keresőmarketing (lang = hu)
Banner jelentése:
= Szalaghirdetés - Az internetes reklámozás legáltalánosabban használt eszköze. Mérete 468*60 pixel. Az IAB/CASIE szabvány szerint ez a "full banner", más méreteket külön névvel láttak el. (A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának ajánlása alapján.)

Dupla banner jelentése:
= A standard bannerhez hasonló, azonban dupla széles, téglalap alakú, fekvő formátumú szalaghirdetés. Mérete 468x120 pixel (képpont).

Button jelentése:
= "Gomb" - a Bannernél kisebb reklám, leginkább 120*90, 120*60, 125*125, 88*31 pixel méretben.

Box jelentése:
= Általában az oldal szélén megjelenő kisebb, négyzet alakú hirdetés. Szokásos mérete 120x120 vagy 125x125 pixel.

Skyscraper jelentése:
= Kimondottan látványos, nagy felületű, a weboldal (általában) jobb oldalán elhelyezkedő álló formátumú hirdetés. Mérete 120x400 vagy 120x600 pixel.

Microsite jelentése:
= Fixen az oldalba épített hirdetési felület, melyre kattintva egy több html oldalból álló kis méretű honlap ugrik fel.

CTR jelentése:
= Click Through Rate, azaz átkattintási ráta. Pl. egy banner megjelenik 1000-szer, és rákattintanak 5-en, akkor a CTR=0,5%.

(x) Magas CTR rátájú, költséghatékony megoldást keres?

A Google PageRank-ről bővebben