A Google PageRank értékéről

Google pagerankA PageRank (PR) a Google Inc. egyik legfontosabb újítása volt, mellyel a találati rangsor minőségét nagymértékben javítani tudták. Minden weboldal kap egy 0-10-ig terjedő osztályzatot, sőt jó esetben a legtöbb aloldala is! Az alapján adja a "jegyeket", hogy mennyi és milyen népszerű oldalakon keresztül lehet eljutni az adott weboldalra. Minél több hivatkozás (link) mutat ugyanis egy honlapra valószínűleg annál tartalmasabb, annál több ember érdeklődését kelti fel. Az is számít ugyanakkor, hogy a hivatkozó oldalaknak mekkora PageRank értékük van. Valószínű például, hogy két darab 5-ös értékű oldal hivatkozása többet ér, mint 20 db 0-ás értékűé.

Minél magasabb egy aloldal PageRank-je, annál könnyebben tud a találati lista élbolyában szerepelni. Azonban nem ez az egyetlen szempont, ami alapján a kereső válogat.

Néhány példa PageRank értékekre

PageRank 10: Google, Apple, Adobe
Pagerank 9: Microsoft, w3c.hu
Valószínűleg a W3C magyar weboldalának van a legnagyobb Page Rank értéke a .hu oldalak között.
Pagerank 8: Sztaki, FreeBsd
Fontos, nemzetközi oldalak.
Pagerank 7: Weblabor, Elte
Külföldön is elismert oldalak.
Pagerank 6: Origo, Index
Pagerank 4-5: Nagyobb magyar oldalak tartoznak ide. Ez egy elég erős mezőny, ami állandó foglalkozást igényel.
Pagerank 3: Válogatott viccek, Félmillió pixeles linkgyűjtemény
A mi weboldalunk is jelenleg 3-as.
Pagerank 1-2: Jónéhány ilyen van, többnyire kevessé ismert oldalak, vagy ismertebbeknek az aloldalai kapnak ilyet. Esetleg frissen indult, hasznos honlap is lehet.
Pagerank 0: Keresők által esetleg nem is ismert oldalak, vagy nem optimalizált lapok ezek. Esetleg újonnan létrehozott lap.

Az, hogy egy weboldal minél magasabb PR értéket kapjon az ügyes és szakszerű linképítés, az oldal szerkezete, a szerver válaszideje is felel. Ezek mind a keresőoptimalizálás részei. Fontos a jó PR érték, de önmagában nem elég!

A keresőoptimalizálás további feladatai

Megkeresni az ügyfél számára azokat a kulcsszavakat, amelyek számára fontosak. Ezekre a szavakra kell, hogy még jobb helyen (ha lehet a találati lista élén) tűnjön fel a weboldal.

Nemcsak az adott szavak, de esetleg elgépelésük, különírásuk, vagy elírásuk is kiváló eredményt hozhat.

Az oldal szerkezetét (kódját) általában kisebb módosításokkal elég kiegészíteni, hogy a keresőrobotok "megkedveljék". Azaz ha jó a struktúra: "keresőbarát" az oldal, vagyis a robot pozitívan értékeli a változást.

A "keresőbarátsághoz" az is hozzátartozik, hogy az aloldalakra eltalál-e a robot. Ezt a flash és javascript menük nem segítik. Ha ilyeneket használunk érdemes kiegészíteni a weboldalt egy oldaltérképpel, amit teljes értékű hivatkozásként helyezünk el oldalainkon.