Ha a weboldalunkat 1 nap alatt 100 látogató nézi meg és ebből 4 vásárol, akkor a konverziós ráta=4.
Ennyire egyszerű!
Ha százalékban fejezzük ki, akkor érdemes tudni, hogy az egyes konverziók százalékos formában összeszorzódnak. Például, ha a nyitólap visszapattanási aránya 50% és egy utána választott oldalon 40% kattint a vásárlás gombra, akkor a látogatóknak a 0,5*0,4=0,2=20%-a kattint a szükséges gombra.
Nyilván a legfontosabb konverziós arány-szám az eladásra vonatkozik. Azonban más akciókkal is érdemes számításokat végeznünk.
Néhány tipp a konverziós akciók mérésére (az értékesítésről már volt szó):
A konverzió az egyik legfontosabb tényező egy weboldal esetében. Mégis kevesen ismerik. Bizonyára Önt is meglepik a következő idézetek:
Szerencsére a konverzió növelhető! Ennek rengeteg módja van, amit mi összegyűjtöttünk.
Több, mint 100 szempont alapján vizsgáljuk meg honlapját, hogy az még többet hozzon a konyhára!